Év | Egy keresőre jutó nettó nominál-átlagkereset indexe (%)a | Egy keresőre jutó reálkereset indexe (%)b | Egy főre jutó reáljövedelem indexe (%) |
---|---|---|---|
1990 = 100,0% | |||
1991 | 125,5 | 93,0 | 98,3 |
1992 | 152,2 | 91,7 | 94,9 |
1993 | 179,2 | 88,1 | 90,3 |
1994 | 228,1 | 94,5 | 92,7 |
1995 | 256,8 | 82,9 | 87,7c |
1996 | 301,5 | 78,8 | 84,7 |
1997 | 374,2 | 82,7 | 85,1 |
1998 | 443,0 | 85,6 | 87,1 |
1999 | 499,3 | 87,7 | 88,1 |
2000 | 556,2 | 89,0 | 90,1 |
2001 | 646,3 | 94,7 | 95,4 |
2002 | 773,0 | 107,6 | 100,9 |
2003 | 883,6 | 117,4 | 107,6 |
2004 | 933,0 | 116,1 | 112,7 |
2005 | 1 027,3 | 123,5 | 117,9 |
2006 | 1 105,3 | 127,9 | 119,4 |
2007 | 1 138,5 | 122,0 | 114,4 |
2008 | 1 218,2 | 123,0 | 112,1 |
2009 | 1 240,1 | 120,2 | 107,5 |
2010 | 1 324,4 | 122,3 | 107,2 |
2011 | 1 409,2 | 125,4 | 111,6 |
2012 | 1 438,8 | 121,1 | 109,3 |
2013 | 1 509,3 | 124,9 | 111,7 |
2014 | 1 554,6 | 128,9 | 116,4 |
2015 | 1 621,4 | 134,6 | 120,8 |
2016 | 1 747,9 | 144,5 | 126,1 |
2017 | 1 973,4 | 159,3 | 134,0 |
2018 | 2 196,4 | 172,5 | 145,0 |
2019 | 2 462,1 | 187,1 | 155,0 |
2020 | 2 688,7 | 197,7 | 153,8 |
2021 | 2 914,5 | 203,9 | 166,7 |
2022 | 3 444,9 | 210,5 | 172,0 |
2023 | 3 927,2 | 204,1 | 175,4 |
2024 | 4 437,8 | 222,4 | 186,3 |
Előző év = 100,0% | |||
1991 | 125,5 | 93,0 | 98,3 |
1992 | 121,3 | 98,6 | 96,5 |
1993 | 117,7 | 96,1 | 95,2 |
1994 | 127,3 | 107,2 | 102,6 |
1995 | 112,6 | 87,8 | 94,6c |
1996 | 117,4 | 95,0 | 96,6 |
1997 | 124,1 | 104,9 | 100,5 |
1998 | 118,4 | 103,6 | 102,4 |
1999 | 112,7 | 102,5 | 101,2 |
2000 | 111,4 | 101,5 | 102,3 |
2001 | 116,2 | 106,4 | 105,9 |
2002 | 119,6 | 113,6 | 105,8 |
2003 | 114,3 | 109,2 | 106,6 |
2004 | 105,6 | 98,9 | 104,7 |
2005 | 110,1 | 106,3 | 104,6 |
2006 | 107,6 | 103,6 | 101,3 |
2007 | 103,0 | 95,4 | 95,8 |
2008 | 107,0 | 100,8 | 98,0 |
2009 | 101,8 | 97,7 | 95,9 |
2010 | 106,8 | 101,8 | 99,7 |
2011 | 106,4 | 102,5 | 104,1 |
2012 | 102,1 | 96,6 | 97,9 |
2013 | 104,9 | 103,1 | 102,2 |
2014 | 103,0 | 103,2 | 104,2 |
2015 | 104,3 | 104,4 | 103,8 |
2016 | 107,8 | 107,4 | 104,4 |
2017 | 112,9 | 110,3 | 106,3 |
2018 | 111,3 | 108,3 | 108,2 |
2019 | 112,1 | 108,4 | 106,9 |
2020 | 109,2 | 105,7 | 99,2 |
2021 | 108,4 | 103,1 | 108,4 |
2022 | 118,2 | 103,2 | 103,2 |
2023 | 114,0 | 96,9 | 102,0 |
2024 | 113,0 | 109,0 | 106,2 |
a | 2019-től az adatok a munkáltatók teljes körére, az idősor korábbi adatai a legalább öt főt foglalkoztató vállalkozások, valamennyi költségvetési intézmény és foglalkoztatás szempontjából jelentős nonprofit szervezetekre vonatkoznak. 2019-től a nettó kereset a kedvezmények figyelembevételével, a korábbi adatok esetében a kedvezmények nélkül kerültek kiszámításra. Forrás: intézményi munkaügy-statisztikai adatgyűjtési rendszer |
---|---|
b | 2019-től az adatok a munkáltatók teljes körére, az idősor korábbi adatai a legalább öt főt foglalkoztató vállalkozások, valamennyi költségvetési intézmény és foglalkoztatás szempontjából jelentős nonprofit szervezetekre vonatkoznak. 2019-től a nettó kereset a kedvezmények figyelembevételével, a korábbi adatok esetében a kedvezmények nélkül kerültek kiszámításra. Forrás: intézményi munkaügy-statisztikai adatgyűjtési rendszer |
c | 1995-től az ESA 2010 módszertan szerint számoljuk. |